Slovní hodnocení

Slovní hodnocení

Normal
0
21

false
false
false

MicrosoftInternetExplorer4

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Normální tabulka";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:"Times New Roman";
mso-ansi-language:#0400;
mso-fareast-language:#0400;
mso-bidi-language:#0400;}

SLOVNÍ  HODNOCENÍ  DOPLŇUJÍCÍ  ZNÁMKU Z PŘEDMĚTU:

V rámci pololetního hodnocení je poskytováno na naší škole také hodnocení přístupu žáků k předmětu  na šestibodové písmenné škále A-F. Jednotlivé stupně hodnocení jsou dány níže popsaným vztahem žáka k předmětu, kterým hodnotíme také projevené morálně volní vlastnosti žáků, potřebné nejen pro úspěšné zvládání školní docházky na naší škole, ale především pro jejich budoucí studium i profesní život.

 A: Žák je aktivní, tvůrčí, má upřímný zájem o předmět, je pravidelně připraven na vyučování

a vybaven potřebnými pomůckami, svědomitě plní zadané úkoly, jeho domácí příprava je pečlivá  během vyučování se aktivně zapojuje, pracuje samostatně a svědomitě, zapojuje tvořivé myšlení, umí udržet pozornost, zvládá skupinovou práci , je ochotný aktivně poradit a pomoci svým spolužákům, vede sešit, v případě absence je samostatně schopen zorganizovat doplnění zameškaného učiva

a dopsání zápisů, pracuje v souladu se svým i možnostmi s tendencí se neustále zlepšovat, spolupracuje s učiteli na rozvíjení svého potenciálu.

 

B: Žák je zpravidla aktivní, je pravidelně připraven na vyučovací hodinu, je vždy vybaven potřebnými pomůckami, jeho domácí příprava je pečlivá, zadané věci až na výjimky plní svědomitě, během vyučování se aktivně zapojuje, zajímá se o předmět, zapojuje tvořivém myšlení, umí udržet pozornost, při skupinové práci nerad pomáhá spolužákům, nezapojuje se do práce s kolektivem, vede sešit, v případě absence si je samostatně schopen zorganizovat doplnění zameškaného učiva  a dopsání zápisů, spolupracuje na rozvíjení svého potenciálu jen díky autoritě učitele.

 

C: Žák přistupuje k předmětu bez většího zaujetí, má výkyvy v přístupu i v pozornosti, jeho příprava

na vyučování má rezervy, stejně tak i vybavení pomůckami na vyučovací hodinu, aktivita v hodině se objevuje nepravidelně, ve skupině se zapojuje  výjimečně, sešit vede nepravidelně, v případě absence si bez upozornění učitele nedoplní samostatně učivo, pracuje a rozvíjí svůj osobní potenciál s velkými rezervami, nevyužívá dostatečně své osobní předpoklady, ale reaguje pozitivně na domluvu, potřebuje nadstandardní kontrolu vyučujícího, pracuje bez problémů jen tehdy, baví-li ho určité učivo.

 

D: Žák je až na výjimečné okamžiky v přístupu téměř pasivní, na vyučovací hodiny se většinou nepřipravuje, projevuje se časté neplnění povinností, nedává pozor ve výuce, ale reaguje pozitivně na domluvu, ve skupinové práci spoléhá na práci ostatních , nespolupracuje na rozvíjení svého potenciálu, pracuje pod své možnosti, dokáže v nouzi (konec klasifikačního období - pololetí) skokově zlepšit svůj přístup i výsledky, nepracuje na svém osobním rozvoji.

 

E: Žák je v přístupu zcela pasivní, nevěnuje se své práci,  často neúmyslně ruší práci ostatních, nechá se strhnout k negativním projevům chování, má liknavý přístup k povinnostem (neplní zadané úkoly, nenosí předepsané pomůcky), při skupinové práci se až na výjimky nezapojuje, pracuje jen tehdy, když se ho učivo baví, hlídá si jen hranici, aby byl hodnocen.

 

F: Zapojení žáka do daného předmětu je nulové, nevyvíjí žádnou aktivitu, na vyučování se nepřipravuje, nevede sešit (či má jen občasný zápis), nenosí pomůcky, neplní domácí úkoly ani ostatní povinnosti, negativně působí na třídu, vyrušuje a strhává na sebe pozornost, provokuje vyučujícího, nespolupracuje s vyučujícím ani s kolektivem, hodnocení vyučujícím a konečný výsledek jeho zapojení ve výuce je mu lhostejný, domluvám je nepřístupný.

 

Smysl a pedagogické důvody odlišného způsobu souhrnného hodnocení na naší škole:

Hodnocení by mělo obsahovat maximum relevantních informací pro rodiče a žáky, motivovat žáky k celkovému zlepšení práce a v neposlední řadě být přehledné a jasné. Naše hodnocení obsahuje některé informace navíc. Hodnocení přístupu žáků pokládáme za velmi cenný motivační prvek

a cennou informaci pro jejich rodiče. Díky tomu výrazně roste relevantnost a vypovídající hodnota ohodnocení známkou. Opíráme se o jistotu, že tento komplexnější způsob hodnocení bude mít pevnou podporu rodičů našich žáků.