Pravidla distanční výuky a rozvrh - platné od 15. 10. 2020
Pravidla distanční výuky a rozvrh - platné od 15. 10. 2020
Rozvrh hodin
Rozvrh hodin pro synchronní výuku (formou videokonferencí) byl publikován v sekci Rozvrhy.
Pravidla distanční výuky - Bakalka
Prostředky
- Škola provozuje jednotné prostředí pro výuku, spolupráci a komunikaci v rámci G Suite pro vzdělávání.
- V souladu s legislativou jsou žákům 1.-9. ročníku zřízeny online účty.
- Toto jednotné prostředí umožňuje:
- vzájemnou komunikaci mezi školou a žáky i mezi žáky navzájem (e-mail, chat, videokonference),
- přistupovat ke svým dokumentům a jiným souborům odkudkoliv. Není závislé na prostředcích školy. Je tedy vhodné pro vzdálenou práci, spolupráci i výuku,
- zadávat, vypracovat, odevzdávat a klasifikovat úkoly a jiné žákovské projekty bez ohledu na formu výuky (distanční/prezenční),
- poskytovat zpětnou vazbu k žákovské práci.
Výuka
- Distanční výuka je součástí novely školského zákona (2020). Ten zavádí pro žáky povinnost účastnit se distanční výuky jako součásti povinné školní docházky.
- Distanční výuka a její průběh, výstupy a hodnocení jsou rovnocenné s výukou prezenční.
- Distanční výuka klade rozdílné nároky na žáky i na učitele. Hodinová dotace distanční výuky proto neodpovídá hodinové dotaci běžného rozvrhu žáka.
- Ve dnech školního vyučování je povinností žáka sledovat průběh distančního vyučování, připojovat se na videokonference dle rozvrhu distanční výuky, kontrolovat e-mailovou schránku a obsah i případné změny v Kurzech Google Classroom.
- Výuka, zadávání a poskytování zpětné vazby neodpovídá klasickému rozvrhu, ale funguje v delších, ideálně týdenních cyklech.
Průběh distanční výuky
- Žák pracuje podle týdenního plánu, který nastaví třídní učitel a učitelé ostatních předmětů.
- Distanční výuka probíhá v pravidelném rytmu ve dnech školního vyučování.
- Zadávání nových materiálů a úkolu v dopoledních hodinách.
- Škola nezadává úkoly ze dne na den nebo například z pátku na pondělí.
- Výuka neprobíhá v odpoledních hodinách, během víkendů a státních svátků a školních prázdnin.
- Žák má nárok na distanční výuku, zpětnou vazbu i podporu při výuce v době školního vyučování, proto rovněž nelze očekávat, že škola bude řešit vaše připomínky a dotazy obratem i ve večerních hodinách a ze dne na den.
- Pokud technické vybavení žáka a jeho internetová konektivita neumožňuje plnohodnotné zapojení do distanční výuky, poskytne mu škola náhradní podporu (tištěné materiály, e-mailová komunikace, …- viz informace níže
Rozsah distanční výuky
- Distanční výuka probíhá formou videokonference (synchronní výuka) - viz upravený rozvrh hodin zveřejněný 14. 10. 2020.
- Další formou práce je asynchronní výuka zadávaná pomocí Kurzů Google Classroom.
Pokud žák nemá podmínky pro distanční výuku
- V případě, že žák nemá podmínky k distanční výuce (připojení k internetu, vybavenost technikou, možnost videokonference), zákonný zástupce žáka neprodleně kontaktuje třídního učitele a domluví si vhodný způsob vzdělávání.
- Žáci, kteří nemají možnost zúčastnit se výuky formou videokonferencí, oznámí tuto skutečnost svému třídnímu učiteli a dohodnou předání materiálů a formu jiného zadání práce.
Pro zákonné zástupce
- Zákonní zástupci žáků jsou povinni zajistit účast svého dítěte na distanční výuce.
- Pokud se žák nepřihlásí k distanční výuce, neplní úkoly v termínu bez předchozí domluvy s vyučujícím, škola vyhodnotí každý den jako absenci a zákonný zástupce je povinen jej omluvit z distanční výuky stejným způsobem, jako při prezenční formě výuky, nejlépe formou e-mailu třídnímu učiteli.
- Zákonný zástupce má možnost sledovat průběh distanční výuky a míru splněných/nesplněných úkolů formou dohledu v jednotlivých kurzech.
- Zákonní zástupci v průběhu videokonference nevstupují svými komentáři do výuky. V případě, že mají naléhavou potřebu komunikace s vyučujícími, prosíme, ať tak učiní v jiném čase po předchozí e-mailové dohodě s pedagogem.
- K této funkci jsou vyzváni formou e-mailové pozvánky.
Hodnocení distanční výuky
- Základem klasifikace je kombinace známek z prezenční a distanční výuky.
- V rámci distanční výuky se hodnotí:
- Aktivita v přístupu k distanční výuce
- Známky za projekty
- Známky za dílčí práce
- Známka z přezkoušení formou ústního pohovoru formou videokonference.
PhDr. Yveta Gašparcová, ředitelka školy