Jak jsme se poprali s myší, 2.A

Jak jsme se poprali s myší, 2.A

Jednoho podzimního dne dostali žáci 2.A za úkol napsat příběh, ve kterém použijí slova MYŠ, MYŠÁK, MED, MÍČ. Potěšilo mne, jak se tímto problémem poradili. Pro ukázku vybírám tři podařené příběhy:

" Myš a myšák ve své díře jedí sladký med. Na poličce mají hezký míč. Někdy chodí na pole makovic na mák. Můj byt je plný takových myší."       Filip Mrkva

" Byl jednou jeden domeček, v něm bydlela rodina. Děti si hrály venku s míčem. Malý Kubíček si hrál s myšákem. Přijel táta. Děti vykřikly: " To je můj táta!" Měli jsme chleba s medem. Děti našly myš. Máma řekla: " Pomóóc to je myš!" Táta rychle přiběhl a vzal myš do ruky. Děti se jen dívaly, Kubíček se vůbec nebál. Nevěděl, co to je. Táta dal myš ven. Máma se už nebále, protože v domě už myš nebyla. Děti si šly zase hrát s míčem. Kubíček si hraje s myšákem. Máma šla vařit a táta nosil dříví na oheň. Za týden přijela babička a byla veliká legrace. Babička pomáhala mámě, bylo to fajn. "       Honza Zdeněk

" O peřině a polštáři"

Byl jednou jeden myšák jménem Lojza. Jednou si Lojza hrál na zahradě s míčem. Tu se k němu přikutálela sklenice s medem. " Tati, tati," volal. " Co se děje ?" ptá se táta. Lojza zvedl sklenici a ukázal jí tátovi. " A heleďme se ," povídá táta. " Ale už je moc hodin, už jdi spát." Lojza si tedy šel lehnout, ale nespal. Přemýšlel, čím by tátu potěšil. A ptáte se proč? Táta měl totiž zítra svátek. Zkusím vymyslet pohádku O peřině a polštáři, řekl si. Přemýšlel celou noc. Nakonec druhý den ráno řekl tátovi pohádku a tátovi se moc líbila. A Lojza měl velikou radost, že to dobře dopadlo.     Michaela Kubínová

Všechny uvedené příspěvky neprošly žádnou stylistickou korekturou.